Deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne - WaarBenJij.nu

Deel 1

Door: somewhereintheworld

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Hey lieve thuisblijvers.

Hier een mailtje van de vakantiegangers in het verre Thailand, correctie... Bangkok!
De eerste 3 dagen zijn bijna voorbij (we hebben vanavond nog een programma) en het gaat super met ons!!

Laten we beginnen bij het begin:

We zijn afgezet door mama (Lucie) op Schiphol, vertrekhal 3. Daar zijn wij naar de FOX balie gegaan en werden wij doorgewezen naar de check-in balie 30. Er was ons aangeraden (omdat Lis vaak niet zo lekker is in het vliegtuig) een stoel te vragen aan het gangpad, waarna wij bij de paspoort controle stonden en er achter kwamen dat we dat helemaal niet gevraagd hadden ;-)!
Geluk bij een ongeluk, zaten we aan het gangpad!

Onwijs lange vlucht.... kwam geen eind aan.... konden niet slapen.... eten was niet echt te vreten.... maar gelukkig hadden we de DS (spelcomputer) van Ben bij ons en een boek. Al met al heeft Ben af en toe zijn ogen dicht gehad, maar alles en iedereen gehoord, vooral de irritante Thaise mensen die achter ons zaten en wakker waren wanneer wij wilden slapen, en heeft Lis misschien een klein uurtje geslapen.

Aankomst in bangkok, zeer vermoeid, en met kleine oogjes zochten we onze koffer die we vrij snel gevonden hadden! Op Schiphol hebben we meteen onze reisgenoten ontmoet, behalve 2, en we zaten zo goed als allemaal achter elkaar in het vliegtuig, wat erg gezellig was! Op het vliegveld van Bangkok hebben we Ab ontmoet, de reisleider. Een goede reisleider, hij vertelt veel.

Eerste dag was meteen druk. om 7.30 landen wij op het vliegveld, uiteraard lokale tijd, bij jullie zo 1 uur 's nachts. We werden opgehaald met een bus, die we de gehele reis bij ons hebben. om 9.00 uur kwamen wij aan bij ons hotel in Bangkok, het Prince Palace Hotel. We kregen de kamer sleutels, konden ons even snel opfrissen en om 10.00 uur hadden wij een briefing. De briefing duude zo tot 11.00 uur waarna we om 11.30 uur een lunch hadden in de Baiyok Sky Tower, het hoogste gebouw van Thailand (300m). Onwijs mooi uitzicht, en wel redelijk gegeten voor een eerste dag.

In de middag kwamen we terug in ons hotel, en hadden we even vrij ter besteding. Om 18.30 stond de bus ons weer op te wachten voor een dinercruise op de Chao Praya River. De bekendste rivier door Bangkok. Hier hebben wij heerlijk gegeten, met thaise dansers aan boord en een lekker muziekje. Die avond lagen we gebroken in bed....

Op dag 2 zijn we om 8.30 vertrokken richting het koningspaleis. Hier hebben we de temple of the Emerald Buddha bezocht, de grootste liggende buddha van 45m lang en 14m hoog. Echt super indrukwekkend. Het paleis is een soort stad in de stad. Het is inmens groot, met veel goud en kleurtjes, je kijkt je ogen uit. Na de buddha zijn we door gelopen naar de thaise massage school, hier krijgen alle masseurs in thailand les voordat ze dus als masseur aan de slag mogen. Ook hebben we natuurlijk HET paleis zelf bezocht en dit is werkelijk prachtig! Op de foto's zullen jullie alles wel zien.

Na het paleis hebben we een rondvaart gemaakt over de Klongs. Dit zijn kleine (soms grote) rivieren waar longtail boten over heen gaan, en deze varen bijzonder hard! Op een bepaald punt lag de bood stil, kregen we allemaal een bolletje om in het water te gooien, en opeens waren er 100 meervallen naast de boot. Deze zitten hier om het water te reinigen, en dit was erg leuk om te zien. Na de rondvaart hebben we uiteraard heerlijk gelunchd (echt thais, warm eten dus).

Hierna zijn we naar China Town gegaan, echt heel erg leuk, heel erg smal en heel erg heet. Helaas kan je de foto's niet ruiken, maar een aantal reisgenoten, misschien wel allemaal, konden we over hun nek gaan van de stank! Dit kwam mede door de kraampjes eten, gemengd met wierrook en andere dingen. Al met al, is dit wel iets wat je gezien moet hebben!

om 18.30 uur zijn we met de taxi naar Khao San Road geweest. Hier hebben wij een diner genuttigd en zijn we naar de markt geweest. Ben en ik hebben hier 2 onwijs mooie fotoboeken gekocht, echt met thais papier enzo, om thuis onze foto's mooi in te kunnen plakken, om deze reis nooit van ons leven meer te vergeten! Ook hebben wij een klein buddha hoofd gekocht en nog veel meer leuke dingen.

op dag 3, vandaag dus, werden we al om 8 uur opgehaald!! Erg vroeg, we sliepen pas om 1 uur haha. We hebben vandaag een fietstocht door Bangkok gemaakt! Alle informatie die we vooraf hadden gekregen en gehoord, waarvan wij dachten... tja het zal wel.... kan dus echt!!! Dit was echt niet te dromen. We gingen over een markt, door een fabriek, met een veerpontje + fietsen mee, het water over, kraampjes, supermarkten, het smalle China Town door gefietst, slobberwijken gezien, kortom overal waar je nooit zou komen!

Vanavond gaan we met de Tuk Tuk ergens heen, in de buurt (waar weten we nog niet) om daar lekker te eten. Ab heeft gezorgd dat we om 20.30 terug zijn, zodat de gene die willen, toch nog Nederland kan zien spelen, laten we hopen dat ze winnen!

• 26 Juli 2011 - 15:57

Lucienne:

Nog even gezellig je verslag van Thailand weer lezen ... leuk geschreven hoor!