Deel 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne - WaarBenJij.nu Deel 3 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne - WaarBenJij.nu

Deel 3

Door: somewhereintheworld

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

07 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Sawadee Ka / Khrab,

Hier zijn we weer, en ditmaal vanuit Kanchanaburi! Met ons gaat alles nog steeds goed en met mijn suiker ook! Laten we snel verder gaan....

Dag 7 zaten we in Chiang Mai. We werden die dag om 7 uur opgehaald om de flight of the gibbon excursie te ondernemen. Dit was vreselijk eng voor Lis aangezien zij hoogtevrees heeft.... We werden in harnas gehezen, tussen de benen door en over de schouders heen, waar je dus totaal niet uit kon vallen. Daaraan hingen van die haken die je ook gebruikt bij bergklimmen. We zijn met het busje naar het 1e platform gereden (totaal 15) om daar de eerste race naar beneden te maken. Je haak werd verbonden aan de kabel, en afentoe (vooral omdat ik zij dat ik het dood eng vond) werd ik er keihard van afgeduwd door de gids waarna ik scheeuwend de overkant bereikte. trillend op mijn benen wachten ik op ben, die gemakkelijk, met camera in de hand, de overkant bereikte. Op het 2e platform begon de ellende... een vreselijke tropische regenbui die niet meer stopte tot het einde van de excursie. Tot aan je sterretje was je nat, maar wat was het prachtig met die regen in de jungle. Misschien nog wel mooier dan met zon. Het was zo'n ervaring dat het moeilijk is om na te vertellen, dit is echt een Try before you die!!!!!

Nou je raad het nooit, na de platforms, vrije vallen, gegil, koud geregend en elkaar te hebben aangemoedigd, gingen we lunchen! Wel ja, wat hadden we vandaag op de menu kaart????

RIJST........................!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na thuiskomst zijn wij naar de dierentuin van Chiang Mai geweest. Ab had verteld dat dit een leuke dierentuin is maar dat je wel de tijd moest nemen.... opzich kon dat wel in de middag zij hij, waarna we rond half 3 voor de dierentuin stonden.
Wat bleek.... de dierentuin ligt op een berg!!! We hebben nog nooit zulke stijle wegen moeten beklimmen om een paar reuze panda's te zien (want daar ging het natuurlijk allemaal om...) Ongelovelijk wat stijl!!!! Wel een ervaring natuurlijk, maar als we dat ooit nog een keer doen, nemen we er zeker 3 dagen de tijd voor haha.

's avonds heerlijk gegeten bij Duke's! Eindelijk is geen rijst. Ze hadden pizza's, spareribs, vlees, vis, salade enz enz.
Ik heb een overheerlijke pizza (grootte amerika, je kon er met zijn 2en van eten) gegeten en ben lekker spareribs, de volgende dag zijn we daar nog maar een keer gaan eten, want de rest zal wel weer rijst worden....

Dag 8. Van Chiang Mai naar Chiang Rai.

Vroeg weg, zodat we om half 8 op het olifantenpark aankwamen. Hier hebben we olifantgereden, een olifantenshow gezien en olfianten eten gegeven. We hebben op de terugweg op een ossenkar gezeten, waarvan uiteraard (ja maus, het zal wel weer Rovekamp zijn) de os uitgleed en we bijna uit de kar vlogen. Dit is wel 3 x gebeurd, waardoor ik het liefst het hele stuk ging lopen haha.

Na aankomst op het olifantenpark zijn wij met een bamboevlot de rivier afgeweest. Erg leuk, ook om te zien hoe sterk bamboe is, als je er met 6 mensen op zit. Hierna hebben we gelunchd bij de olifanten.

In de middag hebben we de witte tempel bezocht. Een keer geen goud, maar wel glinsteringen, ditmaal dus van zilver. Leuk om te zien dat het ook in het wit kan, althans.... 50m ernaast stond alweer een goude haha.

's avonds gegeten in het diner, waarna Ben en Lis + Ab en de lokale gids Win (bijnaam Foxy) naar het ziekenhuis zijn geweest in thailand! Don't worry!!! Ik had 12 muggen beten op 2 onderbenen waardoor deze enorm zijn opgezwollen en ik een zalfje kreeg voor de jeuk en een pilletje voor de zwelling. En nu, 2 dagen later, is het weg. dus niks aan de hand! Mijn polsbandje (die ik voor die 10 min die ik daar was heb gekregen) heb ik natuurlijk bewaard en komt in het plakboek.

Dag 9. Chaing rai.
Vandaag hebben we 3 bergstammen bezocht. De Akka's, de Yao's en de Longnecks.
Erg raar om te zien hoe die mensen leven... behalve de akka's waren de andere stammen erg commercieel, aangezien zij weten dat er toeristen komen stond het er vol met kraampjes en souveniertjes. De akka's hadden dit niet... en daarom vonden wij deze het leukst. Maar.... om alle ringen om de nekken te zien bij de longnecks is ook wel heel mooi om te zien.

in de middag hebben wij het 3 landen punt bezocht. Het exacte punt, ligt midden in de rivier, dus daar zijn wij overheen gevaren. het punt bestaat uit Thailand, Laos en Myanmar. We hebben ook een eilandje bezocht van Laos, jaja, wij zijn dus op Laos geweest. Voor iets van 50 bath kon je zorgen dat er een stempel in je paspoort komt te staan, maar dit duurt erg lang, waardoor daar geen tijd voor was... helaas..

Dag 10 Chaing Rai - Sukhothai.
Vrijwel de gehele dag in de bus gezeten. Even gestopt om te lunchen waarna we om 15.00 uur het Historical Park Sukhothai bereikten. Dit park is 70m2 waarvan wij er 2 hebben gefietst. Veel oudheden bezocht, lijkt een beetje op Ayutthaya, maar erg mooi om te zien.

eind van de middag kwamen we aan in het hotel, zie de foto! Prachtige kamer.

dag 11 Sukhothai - Kanchanaburi.
Weer de gehele ochtend in de bus gezeten vanaf half 7, 5 uur opstaan dus..
we hebben gelunchd naast the bridge of the river kwai. Prachtig om te zien. Hierna hebben wij zelfstandig over de brug gelopen!

Om 2 uur zijn we naar het museum geweest en over de begraafplaats gelopen die daar gestorven zijn. Prachtig om te zien, en heel interessant. In het museum zijn ook een aantal dingen nagebouwd waardoor je een goed beeld krijgt hoe het toen is geweest. Een reisgenoot van ons zijn zwager heeft meegewerkt aan de brug dus het was erg interessant om zijn verhaal te horen.

Om 4 uur zouden we in de trein stappen om een stuk te rijden over het dodenspoor. Helaas bleek bij aankomst de trein deffect te zijn waardoor dit niet doorging en is het verplaatst naar de volgende dag.

Dag 12: Kanchanaburi.
Om 9 uur zijn we vertrokken naar de Erawan waterval. Deze bestaan uit 7 niveaus waarvan we op de 3e hebben gezwommen. Hier zitten vissen in het water die de doden huidcellen van je lichaam af eten, en dit was een erg raar gevoel, waardoor er bij meerdere dames erg rare geluiden en gegil ontstond. Na lekker afgekoeld te zijn zijn ben en ik doorgelopen naar niveau 4. Dit mocht je optioneel alleen doen. Leuk om zo hoog te staan. We zouden beneden aan de waterval lunchen maar wij waren op de terugweg verdwaald waarna we na, iets langer te hebben gelopen, toch de groep weer hebben gevonden. om alle niveaus te bezoeken ben je een hele dag bezig, dus dit was niet mogelijk.

Vanmiddag zijn we weer naar de trein geweest om de rit over het dodenspoor opnieuw te maken. Helaas bleek de trein weer deffect. Aangezien we morgen op doorreis zijn, komt de excursie dus te vervallen. Als optioneel had Ab bedacht (heel aardig) om dan maar met de bus naar het mooiste stukje spoor te rijden (waar je dus anders met de trein langs zou rijden) om het te voet te bekijken en alsnog foto's te kunnen maken.

Nu zijn we weer in het hotel, en gaan we straks lekker een hapje eten.
Morgen vertrekken we vroeg naar Hua Hin.... Vrij lange reis weer, maar met meerdere stops, onderandere bij de drijvende markt!
We merken nu we naar het zuiden terug gaan dat het ook weer steeds warmer wordt. Vandaag was het 41 graden met een hoge luchtvochtigheid, dus binnen no time is je shirt doorweekt.

Even voor mama, we zitten inderdaad in het regenseizoen. In het noorden hebben we afentoe een bui gehad, maar als het regent, dan komt het ook met bakken uit de hemel, maar het duurt maar maximaal 1 uur. Het valt dus allemaal reuze mee, en vaak zijn we nog blij ook, want dan hebben we even wat verkoeling. Al is het nadeel/voordeel dat het vaak 's avond of 's nachts is, en we er dus niks van merken.

Nou dit was het weer