Vakantie plannen? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanne - WaarBenJij.nu Vakantie plannen? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lisanne - WaarBenJij.nu

Vakantie plannen?

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

18 Augustus 2015 | Nederland, Amsterdam

En dan leef je in 2015. Goede voornemens? Daar doen we niet aan! Leef bij de dag en geniet! Voor je het weet staat de zomer al weer voor de deur.

Zomer. Zomer betekent dat het mooi weer wordt (niet altijd volgens de Nederlandse begrippen). Zomer betekent korte broeken en rokken, terrasjes, vrolijkheid en vakantie. Althans ... voor mij!

Vakantie. Daar had ik begin van het jaar nog niet echt over nagedacht. Ik wilde graag nog even op vakantie, naar het buitenland, Schiphol passeren, bruin worden, op het strand liggen. Maar met wie? En waarheen dan? Ach we zien het tegen die tijd wel, dacht ik.

Op Facebook kwam ik op een van mijn favoriete besloten pagina's terecht: Jongvolwassen met Diabetes. Volgens mij is dit ook de enige besloten pagina waar ik ''lid'' van ben!? Nutteloos feit :)
Ik lees graag mee op deze pagina. Jongvolwassenen schrijven hier hun ervaringen, vragen, irritaties, goede momenten en overige uitspattingen neer met betrekking tot zijn/haar diabetes. Zo ook mijn komende reisgenoot: heeft er iemand zin om mee te gaan op vakantie?

Mijn oog viel op dit bericht. Jaaa ik wil wel op vakantie! Maar hoe gaan we dat dan verder doen? We kennen elkaar niet, enz. enz. Nog eens 100 vragen passeerde mijn gedachten. Ach, wat maakt het uit. Ik hou van avontuur. Laat ik gewoon reageren.

Van het een kwam het ander. Met een select groepje van 4 personen bleven wij achter en hebben we elkaar ontmoet. Over diverse landen gesproken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Lanzarote het dan toch echt ging worden. Zo gezegd zo gedaan. Mooi hotel uitgekozen en alles geboekt en geregeld (mijn reisgenoot heeft deze taken op zich genomen).

Afgelopen zaterdag zijn wij nog een keer bij elkaar gekomen (ja, dit is pas de 2e keer dat we elkaar hebben gezien, buiten het dagelijks contact via onze groepsapp). Nog even over de vakantie gesproken en even de stad in geweest. Conclusie van deze avond: we hebben er allemaal zo ontzettend veel zin in!

Wat ik zelf zo mooi vind aan deze vakantie is dat ik met ''lotgenoten'' op vakantie ga. We hebben alle 4 diabetes, hetzelfde .. maar toch anders. Zo willen we allemaal graag op vakantie naar de zon, willen we niet al te veel doen en hebben we dus allemaal diabetes (in dat opzicht lijken we dus op elkaar). Maar.. Verschillende pompen, verschillende meters, dextro, poeder, gewone cola, wel koolhydraten tellen, geen koolhydraten tellen: het doel is hetzelfde maar de weg er naar toe is voor iedereen anders.

Ik weet zeker dat we een te gekke vakantie gaan krijgen en heb er ontzettend veel zin in. Ben benieuwd hoe het is om niet de enige diabeet te zijn. We gaan veel lol hebben en vooral genieten!

Laat de vakantie maar komen!


  • 18 Augustus 2015 - 21:43

    Maurice:

    Leuk lis, alvast veel plezier! Ben benieuwd naar je verhalen

  • 18 Augustus 2015 - 22:22

    Mutti:

    Je eerste verhaal is in ieder geval al leuk geschreven!

  • 19 Augustus 2015 - 00:38

    Tante Peppi-Anne:

    Ik ga je volgen!!!xx

  • 19 Augustus 2015 - 08:31

    Petra:

    Super leuk Lis. Wens julliejullie samen een top vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lanzarote - Suikerzoet

Zon, Strand, Diabetes

Recente Reisverslagen:

03 September 2015

Koningsroute Lanzarote

01 September 2015

De eerste dagen

29 Augustus 2015

ready?

18 Augustus 2015

Vakantie plannen?
Lisanne

Just me :-)

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 10461

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 13 September 2015

Lanzarote - Suikerzoet

23 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Español - Angelique en Lisanne

01 September 2011 - 15 September 2011

Egypte, Marsa Alam

25 Juni 2010 - 16 Juli 2010

Thailand, Gouden Lotus

Landen bezocht: