Auto nummer 3 & Ronda - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Lisanne - WaarBenJij.nu Auto nummer 3 & Ronda - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Lisanne - WaarBenJij.nu

Auto nummer 3 & Ronda

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

31 Mei 2014 | Spanje, Mijas Costa

Afgelopen donderdag besloten we om te gaan winkelen in Fuengirola. Op Google opgezocht waar een groot winkelcentrum zat en we vonden het Miramar shoppingcentre wat ook nog eens makkelijk te bereiken was en gratis parkeren!

Woensdag hadden we geconstateerd dat we een zachte band hadden, dus het leek ons verstandig om, voordat we gingen winkelen, eerst even langs de benzinepomp te rijden om deze op te pompen. Helaas hebben we dat punt niet bereikt. Niet ver van het appartement, maar midden op de berg, werd de band toch wel erg zacht .. Even gestopt om te kijken en de band was dusdanig lek dat rijden geen mogelijkheid meer was. Daar sta je dan ... Twee vrouwen .. Snik heet ... Wat nu!? Een engelsman naderde, we hebben hem maar heel lief gevraagd of hij ons kon helpen. De beste man opperde om de band te verwisselen met het "thuiskomertje" maar had hartproblemen waardoor hij niet de kracht had de bouten e.d. los te draaien. Lis heeft voor het eerst in haar leven een band vervangen .. Onder toeziend oog en gejuich van Angelique en de Engelsman. Eenmaal terug in het appartement heeft Angelique contact opgenomen met de verhuurder. Daar konden wij terecht voor een nieuwe auto, nummer 3 ondertussen. Opnieuw naar Málaga, maar omdat de tweede auto ook een verbetering was op de eerste zagen we het niet heel somber tegemoet. De auto die we nu hebben is een gloednieuwe volkswagen Polo. Staat maar 250km op de teller en is brandweer rood! Wij zijn happy! Auto rijd super!

Uiteindelijk Fuengirola bereikt en heerlijk gewinkeld. Gigantisch groot, veel winkels en (lis) voor het eerst kennis gemaakt met KFC! Wat een openbaring ... Haha!

Gister dagje strand gehad! Word al drukker op ons privestrandje en we merken dat het zomerseizoen aanbreekt.

Vandaag naar Ronda geweest. Mooie tocht door de bergen gehad. Wel veel haarspeldbochten wat enige concentratie vereisten en spannend was voor An. Gelukkig ging het goed en hebben we Ronda veilig bereikt. Gigantische bergen, mooie natuur. Erg indrukwekkend. Toen we aankwamen in Ronda hebben we eerst gazpacho gegeten en wat gedronken. Daarna het stadje in gegaan toen bleek dat iedereen in klederdracht liep. Er was feest omdat het zoveel jaar geleden was dat Ronda was bevrijd door Napoleon. Vele koetsen en paarden versierd, volwassenen en kinderen verkleed. Prachtig om te aanschouwen. Stadje zelf was daardoor erg druk en gezellig! Verder zijn we in het stadion geweest waar elk jaar in september stierengevechten worden gehouden. Stad ligt prachtig op een berg omringd met diepe ravijnen. Zeer indrukwekkend om te zien. Prachtige uitzichten! Heel indrukwekkend! Terugreis verliep ook goed!

Na een mooie dag moe en voldaan terug in het appartement.

Adios ..

• 01 Juni 2014 - 00:30

Sandra:

Wauw angel ... Datdoen jullie goed daar zeg, het kaas niet van brood, vreugde niet laten roven TOP meiden .... Veel plezier nog. By the way, bijzonder dat jullie op een feest dag in rhonda waren, maak je niet snel mee hoor....

• 01 Juni 2014 - 11:52

Ma: