De eerste dagen - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Lisanne - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Mijas Costa, Spanje van Lisanne - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Lisanne en Angelique

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Mei 2014 | Spanje, Mijas Costa

Eerste nacht in ons appartement hebben we heerlijk geslapen! Heerlijk ontbeten op het ruime terras, gekeken naar de rondzwevende zwaluwen en geluisterd naar de geluiden van de hard schreeuwende merel en het getwitter van alle andere vogels. Een heerlijk zeebriesje maakt het iets koeler 's ochtends maar goed te doen. We genieten van het uitzicht, de palmbomen, de zon en de zee!

Eerste dag wilde we lekker het strand verkennen totdat we erachter kwamen dat de autodeur niet op slot kon. Bij An ging er een lichtje branden en die dacht, ik los het wel even op. Ze duwde een wit knopje omhoog (in de deur) en toen ging de deur helemaal niet meer dicht! En we stonden bij de supermarkt .... Terug gereden met een open deur en daar de verhuurder gebeld. Niet te bereiken! Toen ging er bij Lisan een lichtje branden, laten we hard aan de deurhendel trekken. Zo gezegd zo gedaan. De deur ging gelukkig weer dicht maar nog steeds niet op slot. Die middag terug gereden naar Málaga en een andere auto gevraagd. Nu rijden we in een Opel Astra, ook een diesel. Iets kleiner maar een stuk plezieriger om te rijden!

De volgende twee dagen hebben we heerlijk op het strand gelegen. We hebben een rustig strandje gevonden, niet ver rijden, waar we bijna alleen liggen! Heerlijk! Ondertussen al best bruin geworden.

Gister een dag naar Marbella geweest. We hebben een stuk over de boulevard gelopen en een haven gezien. Wij denken niet DE haven want hij was erg klein. Maar heerlijk gewandeld. Veel eet tentjes gezien waar we eerdaags eens gaan eten. Verder leuke winkeltjes gezien! En goedkope kleding en schoenen! Nog niet geslaagd maar dat komt nog wel.

's avonds eten we heerlijk buiten op het terras. Na het eten gaan we vaak even binnen zitten, koelt toch iets af en dan gaan we lekker een boekje lezen. Oh, en ik heb een nieuwe ervaring opgedaan. Lis is aan de sangria ...! Net limonade...

De in- en uitvoegstroken zijn hier verschrikkelijk kort! Dus snel handelen is van levensbelang volgens An haha. Lis is de enige die rijd en staat regelmatig onder druk van An, die ook weer onder de (in)druk staat ... Regelmatig vliegt haar hand naar de zijdeur (niet omdat ik zo slecht rijd, maar omdat het een beetje spannend is). Ook remt ze graag vanaf de passagiers stoel mee. Al met al komen we er wel. Om An een beetje te laten ontspannen in de auto ben ik ook wel weer zo lief dat als we heel rustig rijden en zij een foto uit het raam wil maken ik vol op mijn rem trap haha. An bevestigd dat ik goed rij maar de nodige woorden vlogen me om de oren toen ik voor de 2e keer op de rem stond tijdens het maken van die zelfde foto. Ik wist niet dat An dit in zich had .... Mijn woordenschat is vergroot!

Al met al hebben we het erg naar ons zin en veel lol. Met mijn suiker gaat ook alles goed, dus dat is ook wel fijn! Vandaag weer een dagje strand gepland.

We schrijven snel weer een volgende blog!

Adios

  • 28 Mei 2014 - 11:30

    Ma:

    Haha leuk geschreven Lis! Ik zie het helemaal voor me, Zuslief naast jou inde auto :-)
    Geniet van de volgende dagen! xx

  • 28 Mei 2014 - 15:39

    Don:

    Zo te horen hebben jullie het best naar je zin. Geniet er maar lekker van want het gaat zo snel weer voorbij. En wat betreft Angelique als passagier.........dat went nooit, nooit, nooit. Trust me.
    Veel plezier verder en blijven schrijven hoor.
    Don

  • 28 Mei 2014 - 17:53

    An:

    Wou je er over praten don? Haha!

  • 28 Mei 2014 - 21:34

    Daan:

    Whahaha zo leuk geschreven!! Vooral dat kleine stukje over mijn moeders passagiersgedrag in de auto... En ik al die jaren maar denken dat het aan mij lag!! Dit geeft mij echt een stukje bevestiging, bedankt Lis (en mam).
    Leuke foto's en het klinkt allemaal supergezellig daar dames. Geniet er nog lekker van, de eerste week zit er al bijna op. Nou eigenlijk valt het nog best mee... hahaha

    Rij voorzichtig daar en pas op dat m'n moeder niet met haar voet door de auto heen remt!

    Dikke knuffel vanuit een grijs, grauw en regenachtig Zoetermeer (Hollandia)

  • 29 Mei 2014 - 11:27

    Casen:

    Hahaha, wat een avontuur!!! Nou geniet er maar lekker van dames want hier regent het alleen maar...
    We voelen ons ietwat jaloers als we die prachtige zon zien!
    Veel plezier nog en geef An anders wat Sangria voordat ze in de auto stapt!;-)

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Just me :-)

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 10516

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 13 September 2015

Lanzarote - Suikerzoet

23 Mei 2014 - 05 Juni 2014

Español - Angelique en Lisanne

01 September 2011 - 15 September 2011

Egypte, Marsa Alam

25 Juni 2010 - 16 Juli 2010

Thailand, Gouden Lotus

Landen bezocht: