Laatste daagjes - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lisanne - WaarBenJij.nu Laatste daagjes - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lisanne - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes

Door: Lis en Ben

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 September 2011 | Egypte, Caïro

Zo, en daar zitten we dan! Onze laatste 'volledige' dag. Morgen vliegen we terug... Helaas, maar toch wel fijn om ook weer thuis te zijn!

Gister avond zijn we met de barman Amir naar de plaats Marsa Alam geweest. We hadden gevraagd of hij met ons mee wilde, en dat wilde hij graag. Het moest alleen wel geheim, want hij mag officeel niet met gasten weg.

Enfin, wij stapten in de taxi, reden het hotel uit, stopte midden in de woestijn en Amir stapte in haha. Wel heel leuk gehad, omdat hij natuurlijk arabier is heeft hij flink kunnen afdingen op bepaalde spullen. Ook pleegde hij een aantal telefoontjes waarna zijn ' vrienden / kennissen ' even langs kwamen om om 23.30 uur nog even wat winkels te openen, zodat wij konden shoppen!!!! Echt heerlijk gegeten ook. Hij bracht ons naar een italiaans restaurantje (ook midden in de woestijn, we reden een zand pad af en daar waren opeens kerstboomlichtjes met een restaurant) maar echt super lekker gegeten. Ben had een heerlijke rib eye zonder rib haha, maar vlees was echt geweldig, en ik had een overheerlijke pasta, zoveel.... dat ik het niet eens opkreeg. Als voorgerecht kreeg je standaard stokbrood met kaasplankje en vleeswarenplankje maar dat was eigenlijk al een hoofdgerecht zoveel en zo machtig.

Nou morgen vliegen we naar huis. Net een briefje gehad. Om 16.45 worden we bij het hotel opgehaald en dan vliegen we om 19.30 met vluchtnummer HV 552.

Hans, nogmaals bedankt dat je ons wil ophalen en we zien je morgen nacht!!

• 14 September 2011 - 15:04

Lucienne: